Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona
Papežová, Jindřiška ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
DIPLOMOVÁ PRÁCE Komparace kazuistik užívaných metod pro žáky s LMP na základních školách a základních školách zřízených dle §16 odst. 9 školského zákona Jindřiška Papežová ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá komparací uplatnění možných podpůrných opatření pro žáky s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Práce chce poukázat na dostupnou podporu a využívání podpůrných opatření v kontextu vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách a základních školách zřízených podle §16 odst. 9 školského zákona. Tato problematika se prolíná s inkluzivním vzděláváním. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je specifikovat pojem lehká mentální retardace a vymezit žáka s lehkým mentálním postižením v kontextu vzdělávání. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku osob s lehkým mentálním postižením, zařazení žáka do třídního kolektivu a následně jsou zde uvedena podpůrná opatření, která jsou rozšířena o využití digitálních vzdělávacích nástrojů v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zaměřuje na názory učitelů a asistentů pedagoga, na vhodné a efektivní užití metod a podpůrných opatření na základních školách a základních školách dle §16 odst. 9 školského...
Distanční vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19: případová studie
Kolegarová, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na distanční vzdělávání 14leté žákyně s lehkým mentálním postižením během pandemie koronaviru COVID-19. Zejména má zachytit přínosy a úskalí tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy pandemie COVID-19 a v návaznosti na to je popsán dopad pandemie na školství. Dále je zde vymezen pojem distanční vzdělávání a druhy, kterými může být distanční vzdělávání realizováno. Pozornost je dále věnována mentálnímu postižení a jeho etiologii, klasifikaci a detailněji je v kapitole popsáno lehké mentální postižení. V práci je objasněno vzdělávání osob s mentálním postižením a jejich vzdělávání během povinné školní docházky. V teoretické části je také popsána základní škola Vokovice, kterou žákyně navštěvuje, školní vzdělávací program a jakým způsobem jsou žáci v této škole rozděleni do tříd v ročníku dle stupně přiznané podpory. Pro praktickou část byla užita metoda kvalitativního výzkumu za pomoci polostrukturovaných a narativních rozhovorů s rodiči, třídní učitelkou žákyně i se samotnou žákyní a za pomoci pozorování v domácím a školním prostředí. V závěru práce byly popsány přínosy a úskalí distančního vzdělávání konkrétní žákyně. Ukázalo se, že pouze s aktivním, soustavným a důsledným vedením žákyně je...
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se věnuje problematice edukace osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část čtenáře seznamuje s mentálním postižením, mentální retardací a její kvalifikací, Downovým syndromem, předškolním, základním a středním vzděláváním osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zabývá kazuistikami osob s lehkým mentálním postižením zaměřené na jejich vzdělávání.
Předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením
Petříková, Ladislava ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Mým zájmem je prozkoumat předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením. Zda skutečně najdou uplatnění na trhu práce, a jaké jsou jejich reálné možnosti. Práce by sledovala nejen jejich uplatnění na trhu práce, ale také jejich vývoj v pracovní sféře. Pro bližší zmapování jsem se rozhodla pro Plzeňský a Karlovarský kraj, kde fungují nejen chráněné dílny, ale i chráněná pracoviště, podporovaná zaměstnávání a pracovně-tréninkové programy. Cílem diplomové práce je zjistit předprofesní a profesní uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením jejich začleňování do intaktní společnosti. Zda jsou schopni se zapojit do pracovního procesu a jak se jejich představy podobají realitě. Zjistit, jaká podpora byla respondentů v rámci profesní přípravy poskytnuta, jaké problémy museli při hledání zaměstnání řešit a jak se vyvíjela jejich profesní kariéra. Práce bude vypracována s použitím základních vědeckých metod. Jedná se zejména o metodu analýzy, která umožňuje podívat se na zkoumaný jev do detailů. V tomto případě budou analyzovány informace získaní v rámci studia odborné literatury, výsledky dotazníkového šetření a rozhovorů. Teoretická část práce bude zpracována formou rešerše odborné literatury. Konkrétně se bude jednat o odbornou literaturu věnující se problematice výchovy a vzdělávání...
Možnosti pracovního uplatnění u osob s lehkým mentálním postižením
Pražáková, Michaela ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část práce nejprve popisuje člověka s lehkým mentálním postižením. Definuje toto postižení, vymezuje základní etiologii a symptomatologii. Dále popisuje specifika těchto osob ve vztahu k práci. Poté seznamuje s možnostmi zaměstnání osob s lehkým mentálním postižením, vymezuje základní legislativu či pracovní přípravu. V neposlední řadě uvádí konkrétní možnosti pracovního uplatnění v oblasti Orlickoústecka. V prakticky orientované části diplomové práce jsou popsány možnosti a specifika zaměstnávání několika osob s lehkým mentálním postižením z vybraného regionu Pardubického kraje. V této části práce jsou popsány výhody či překážky zaměstnávání, dále míra informovanosti při procesu získávání zaměstnání a pohled zaměstnavatelů na tuto problematiku. Z metodologického hlediska bylo využito kvalitativní metody rozhovoru, který byl proveden s jednotlivými zaměstnanci, jejich klíčovými pracovníky a jejich zaměstnavateli. Po provedení rozhovorů byly vytvořeny případové studie jednotlivých zaměstnanců. Následně byla provedena komparace případových studií. Za hlavní výsledky výzkumu lze považovat popis výhod a důležitosti zaměstnání v podobě zisku mzdy, pobytu v sociálním prostředí či navazování a prohlubování...
Sexualita u mladých lidí s mentálním postižením
Bábíková, Michaela ; Povolná, Pavla (vedoucí práce) ; Vyštejnová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sexuální osvěty u mladých lidí s lehkým mentálním postižením. Na sexualitu je nahlíženo jako na přirozenou součást lidské osobnosti. V diplomové práci je představen možný způsob předávání osvěty klientů Tranzitního programu. V teoretické části je práce zaměřená na základní pojmy vztahující se k mentálnímu postižení, popsán tranzitní program jako služba a přístup zaměřený na člověka, který je uplatňován při práci s klientem. Dále je v diplomové práci popsána sexualita lidí s mentálním postižením a osvěta, kterou je v rámci služby možné poskytnout. Cílem diplomové práce je formulovat postup při zavádění sexuální osvěty a osvěty reprodukční chování pro Tranzitní program. Empirické část využívá kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly uskutečněny ve čtyřech organizacích poskytujících Tranzitní program v ČR. Z výzkumu vyplynulo, že současný stav osvěty je nedostačující či chybí úplně. V závěru přináším navržený postup zavádění sexuální osvěty do Tranzitního programu. Klíčová slova: sexualita, sexuální osvěta, lehké mentální postižení
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
v českém jazyce Bakalářská práce se věnuje problematice edukace osob s lehkým mentálním postižením. Teoretická část čtenáře seznamuje s mentálním postižením, mentální retardací a její kvalifikací, Downovým syndromem, předškolním, základním a středním vzděláváním osob s lehkým mentálním postižením. Praktická část se zabývá kazuistikami osob s lehkým mentálním postižením zaměřené na jejich vzdělávání.
Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické
Sojková, Zdeňka ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvoje vybraných klíčových kompetencí při praktických činnostech dětí ve školní družině ZŠ praktické AUTOR: Zdeňka Sojková KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing Jitka Vodáková, CSc. Abstrakt Tato bakalářská práce poukazuje na možnosti využití praktických činností ve školní družině základní školy praktické jako stmelovacího nástroje naprosto nesourodé skupiny dětí. V teoretické části uvádím stručnou historii vzdělávání lidí se speciálními vzdělávacími potřebami, zvláště pak s mentálním postižením a také vzdělávání dětí cizinců. Stručně představuji Rámcové vzdělávací programy, ze kterých vychází školní vzdělávací program pro základní školu praktickou a vymezuje klíčové kompetence, které má žák během školní docházky získat. Cílem praktické části bylo vypracování projektu, pomocí kterého je možné rozvíjet u dětí některé z klíčových kompetencí, které by si měly během svého vzdělávání na základní škole praktické osvojit. Zaměřili jsme se především na sociální a personální kompetence a kompetence občanské, proto aby děti od začátku viděly důležitost dobrých mezilidských vztahů, učily se spolupráci ve skupině tak, aby svou ohleduplností respektovaly druhé lidi a měly úctu k jejich původu i kulturním zvyklostem. Klíčová slova: lehké mentální postižení,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.